Joulu on taas joulu on taas, kattilat täynnä puuroo.

288725.jpg

Paitsi että se on piparitaikinaa :DD Piti tehdä 1,5-kertainen annos mutta sitten minun ruoka-aineet olikin päättäneet että ehei, yksi annos riittää. Rasvaa oli täsmälleen yhteen annokseen, samoin soodaa ja oikeastaan sokeriakin (sitä kyllä olin ostanut varalle yhden kilon). Ja tuo näyttää ihan hyvältä määrältä. Kyllä siitä yksi pieni piparitalo tulee ja vähän syöntipipareitakin. Tein myös mmf-taikinan (vaahtokarkkitaikinan, ks. esim. marien blogi) valkoisista vaahtokarkeista, ajattelin tehdä niistä jotain tyyppejä piparitalon pihalle (tai kirkko kai siitä on tulossa). Tekis mieli melkein heti ruveta leipomaan!! Mutta ehkä nukun ensin yön yli. En edes tiedä ovatko kämppikset kotona, tulin kymmenen aikoihin eikä täällä ollut valoja missään. Ei kai kukaan siihen aikaan nuku? (Eikä ilmeisesti nuku vieläkään ainakaan alakerrassa, siellä päätettiin ruveta sisustamaan - on tämä opiskelija-asuntoelämä ihanaa!!!)

Ai niin. Neljäs lamppu on sammunut pimeästä katulamppurivistöstä Kävelytiellä. Käyttikö kaupunki kaikki rahansa joulunavajaisilotulitteisiin (joita ei edes kuulemma kunnolla näkynyt) vai mistä tämä johtuu? (Herää pahvi, nyt on tosi kyseessä!)

Juutuin sunnuntai-iltana netanttilaan ja tilasin ison määrän tavaraa........ Muun muassa ihanan vihreän vessan maton josta olen oikeastaan jo haaveillut pitkään. (Ai mitä, luulenko saavani joskus yksiön vai...?) Pakkohan se nyt oli tilata kun se oli alennuksessa! Sitten tilasin joululahjoja ja muutaman (tietenkin) tärkeän asian itselleni.

Kivaa, tänään (minä siis elän vielä tiistaita vaikka onkin jo keskiviikko) tulivat veronpalautukset :D Samoin tulivat rahat siitä, kun myin lääkiksen pääsykokeisiin valmentavaa materiaalia. Ja eilen tuli aina kaiken pelastava opintotuki. Juuri sillä pahimmalla hetkellä, kun nälkä alkaa hiipiä salakavalasti joka nurkasta ja... äh, liioiteltua. Ainahan minä olen osannut pitää huolta siitä ettei nälkä tule. Kuulostaa nyt siltä, että olisin kauhean rikas, mutta en kyllä ole. Olen luvannut itselleni uuden sängyn (LEVEÄN sängyn) kun muutan, rahat ovat sitä varten ja odottavat kiltisti säästötilillä. Saavat ilmeisesti odottaa pitkään. Höh.

Joulukuussa on täysin itsemurhaa mennä kauppaan. Eilen kävin ruokaostoksilla, jäin miettimään yhden hyllyn eteen että mitäs sitä nyt ottaisi, ja vaivuin niihin ajatuksiin. Saman tien - - - PAM! Joku täräyttää täysillä päin omilla ostoskärreillään. Miksei voinut sanoa että anteeksi, olet tiellä, voisitko väistää? Tai edes olisi voinut pyytää anteeksi törmäystään!! Meinasin juosta perään, tönäistä miehen kumoon ja huudahtaa: "Voi anteeksi, olit niin pahasti tiellä etten HUOMANNUTKAAN sinua!" mutta jätin sitten väliin. (Kostan sitten kun se mies erehtyy joskus minun potilaakseni >:) Tällä ajatuksella muuten selviää monessa tilanteessa pitkälle, vaikken tietenkään ajattele sitä edes tosissani.) HAJOTKAA OSTOSKÄRREIHINNE, sanon minä.

Miksi ihmisten pitää tulla hulluksi siitä, että kaupat ovat yhden päivän kiinni?? Mikä maailmanloppu se on? Minä en tajunnut edes miettiä, onko kaapissa kaikkea mitä tarvitsen. (Ihme, jos ei ole.)

Ja joulukuussa ei tarvitse kuvitella ostavansa kiireellä jotain, sillä myyjät pakkaavat tietenkin kaikki lahjat, mitä asiakkaat ostavat. Tänään eräällä vanhemmalla naispuolisella henkilöllä oli lähemmäs kymmenen kirjaa, jokainen paketoitiin tietenkin erikseen - ja minä vilkuilin kelloa kassajonossa; kymmenen minuuttia bussin lähtöön, yhdeksän, kahdeksan... Loppujen lopuksi päiväni pelasti takanani seisova nainen, joka kysyi yhtäkkiä kädessäni olevasta kirjasta (jonka ostin äidille joululahjaksi), että minkälainen kirja se oikein on. Se oli jotenkin niin vilpittömän ystävällinen kysymys, että minulta katosi kaikki kiireen ajatus päästä. Kuulostaa hassulta, ja sitä on vaikea selittää, mutta tuntui niin mukavalta, että ihan vieras ihminen kysyi tavallaan minun asiantuntemustani. Ja ehdin bussiinkin ihan hyvin. Ihan turha paniikki.

Ostin tänään uuden sähkövatkaimen Hyvän Palvelun Kaupasta. Ja olen nyt myös vähän tutustunut kuluttajaliiton sivuihin, joten seuraava henkilö, joka uskaltaa asettua minua vastaan tuotteenpalautusasioissa, HÄVIÄÄ sen väittelyn!!

Huomenna on itsenäisyyspäivä :) Sääli, kun ei ole lunta. Mielestäni ilmatieteen laitos voisi sulkea ovensa siihen asti, että lupaavat meille lumisadetta. Ennen sitä ei tarvitse kenenkään säätiedottajan näyttää minulle naamaansa. Taidan muuttaa Nuorgamiin.