Ei hyvä ihme. Viime viikolla sattui sellainen episodi, että kämppis söi minun jugurtin, tai siis jugurttia. Erehdyksessä. Vedin joka tapauksessa hirveät pultit siitä, sillä keskiviikkoaamuna pääsi oikeasti valehtelematta itku, kun ei ollutkaan mitään aamupalaa. Ei ollut aikaa keitellä puuroakaan, sillä en ollut varautunut siihen. Vaikka en oikeastaan vieläkään tajua että miten voi luulla toisen jugurttia omakseen, kun minun jugurttipurkki oli valkoinen, kämppiksen jugurttipurkki tummansininen. No, kämppis sitten tarjoutui ostamaan uuden, pyyhe päällä se keikkui keittiössä ja sanoi että lähtee vaikka heti ostamaan. EI KIITOS, sanoin monesti ja ilmoitin lähteväni jo seuraavana päivänä pois paikkakunnalta, joten ei siitä uudesta jugurtista olisi mitään hyötyä ollutkaan.

No, arvatkaas mitä tapahtui kun äsken menin huoneesta ulos? Kämppis istui eteisessä katsomassa telkkaria (meidän kommuunin yhteiset tilat rajoittuu eteiseen ja keittiöön) ja totesi että hän on ostanut mulle uuden jugurtin. Hämmennyin ihan täysin, (suutuin oikeastaan,) sillä olinhan sanonut että ei tarvitse. Sanoin että sori mutta mulla ei ole sille käyttöä ja painelin takaisin omaan huoneeseeni. Enkä minä sitä tarvitse! Olisi jättänyt sen jugurtin keskiviikkoaamuna syömättä, en kai nyt siitä lähtien ole odottanut että hän ostaa minulle uuden jugurtin? Kyllä tuolla jääkaapissa on jo uudet jugurtit...

Sitäpaitsi minulta on hävinnyt muitakin ruokia. Kukahan ne tunnustaisi ottaneensa? Ei varmasti kukaan sen jälkeen, kun suutuin niin pahasti siitä jugurtistakin. Vahdin nyt ruokiani kuin haukka. Seuraavan kerran kun jotain häviää asennan piilokameran keittiöön ja kun syyllinen selviää istutan matoja sen ruokiin.

Yksiökin on ollut jo haussa niin kauan että saisi vaikka tipahtaa postiluukusta joululahjaksi. Ei aiemmin ole tarvinnut omia ruokiaan vahtia, vaan jokainen on syönyt omansa ja sillä siisti. Nyt näiden uusien kämppisten myötä meille on kuitenkin tullut omituisia "tapoja", kuten se, että yksi kämppiksistä käyttää ilmeisesti minun tiskiharjaani ja tiskiainettani (tiskiaineen käytön hän sentään myönsi), samoin kaapissa on yksi "yhteinen" hylly, jolle saa pistää ruokia ja tavaroita, joita kaikki saavat käyttää. Siitä tulee kyllä hölmö olo. Luuleeko muut että minäkin pistäisin sille hyllylle jotain? En kyllä sieltä ole mitään käyttänytkään.

Olen lukenut vaan koko illan fysiikkaa, vaikka pitäisi keskittyä oikeastaan anatomiaan. Mutta jos jätän fysiikan lukemisen viimeiseen iltaan ennen tenttiä, ei sekään ole kivaa. Anatomian tentti on jo perjantaina, jännittää ihan hirveästi... tekisi mieli jo päästä läpi siitäkin.