Säälittävää kyllä, olen palannut vanhan kunnon Gallen sivuille. Kukapa olisi uskonut, että viime kevään työrupeaman jälkeen repimättä ja polttamatta (jostain onnekkaasta syystä) jääneelle Galenokselle (siis lääketieteellisen pääsykoekirja, toim. huom.) olisi vielä käyttöä! Noh, tässä sitä nyt kuitenkin ollaan. Vanhat kunnon aivohermot edessäni, tosin tällä kertaa näkökulma niihin on hieman toinen kuin viime toukokuussa (jolloin kaksi viikkoa ennen pääsykoetta hoin mielessäni joka ilta aivohermojen nimet ja funktiot mielessäni läpi - eikä siitä edes tullut kysymystä. Nyt olen tietysti jo unohtanut ne.). Niin, nyt ne pitäisi osata latinaksi. Ja funktiotkin pitää osata varmasti vähän laajemmin. Tässä näitä opetellessa on tullut esille myöskin muutama erittäin härski muistisääntö, niistä on iloa ;D

Muutenkin Galenoksessa on hyviä kuvia. Täytyyhän sitä kirjaa nyt vähän kehuakin kun olen päässyt yli vihastani sitä kohtaan. Ja fysiikan kurssiakin varten Galenosta oli hyvä lukea. Tänään oli tentti, tein kyllä NIIN pahan mokan kun kirjoitin vrk vaikka piti kirjoittaa h... idiootti! No, toivottavasti siitä ei mene kamalasti pisteitä. Silti ihmeellistä jos en pääsisi läpi.

Anatomian tentin (siis sen uusintatentin) tulokset olivat tulleet sähköpostiin. MINÄ SAIN KAKKOSEN!!! Olen niin onnellinen, vaikka tämä nyt tarkoittaakin sitä että uusintaan pitää taas joskus mennä, meistä tehdään myöhemmin ns. kladi, missä laitetaan porukka järjestykseen tiettyjen kurssien arvosanojen perusteella, kladin eka saa käytännössä päättää mihin menee amanuenssiksi ja milloin ja minä en aio olla ihan kladin pohjalla. Ja olisihan se kiva osata nuo asiat ihan hyvin, mun mielestä tuollaiset tentit on ihan hyvä tapa testata sitä osaamista. Mutta mutta, pääasia että se on nyt läpi niin ei tarvitse sitä murehtia enää. Ehkä myös jossain vaiheessa tajuan että kakkonen on ihan hyvä siitä kurssista. Siis ei se ainakaan huono ole. Vaikeaahan se vieläkin on entiselle ysin oppilaalle, ettei enää olekaan automaattisesti niin hyvä...

Yritin tuossa tunti sitten lähteä kauppaan ilman lompakkoa. Tajusin kyllä kun olin laittamassa ovea kiinni, että jotain puuttuu.. Tosi hienoa, tuli kyllä vähän hölmö olo. Se ainoa asia mikä oikeastaan piti olla mukana, unohtuu.