En tajua miten ihminen voi tulla toimeen ilman glögiä. Minä olen uskollinen juuri sille yhdelle glögille, voin juoda sitä valehtelematta litran päivässä. Jos en poistuisi kämpiltä juuri mihinkään joisin varmaan kaksikin litraa. (ja mikä tulee mulla korvista ulos jouluaattona? No, toisaalta piparitkin on jouluaattona jo ollut ja mennyt juttu, silloin on muut herkut mielessä.)

Meillä oli tänään silmäluento. Tai siis, luento, jonka aiheena oli silmä, ja luennoitsijana oli vieraileva tähti. Lopuksi sai esittää kysymyksiä ja niitä tuli niin paljon että luennoitsija sanoi lopulta että hänen täytyy nyt lähteä. S olisi halunnut kysyä että kun lapsena meille sanottiin ettei silmiä saa laittaa kieroon koska ne voi jäädä niin, niin onko sellainen oikeasti mahdollista. (Minä kyllä epäilen että se ei ole mahdollista, ainakin minä olen laittanut silmät useasti kieroon ja vieläkään vaan mitään ei ole tapahtunut.)

Kaverin kämppis tekee kuulemma luultavasti tutkimusta siitä, risteytyvätkö homesienilajikkeet jos niiden antaa olla tarpeeksi kauan kahvinkeittimessä. Ainakaan kämppis ei ole koskenut kahvinkeittimeen kolmeen viikkoon mikä viittaisi siihen. (Tästä kuultuaan mun kämppis totesi että voiko kahvi homehtua? Teille epätietoisille: kyllä se voi.)