Pääsin kotikaupungin ylioppilaskunnan toimistolle kiireellä, huomasin jo ovella ettei mulla ole käteistä, mutta ajattelin silti kysäistä... No, saakos teiltä niitä opiskelijoiden elokuvalippuja? Ai meiltä? Eeeei, niitä saa tuolta keskustasta.

Juuri tulin keskustasta. Voi p.......

No, onneksi perheeni koti on ihan lähellä yliopistoa, olisin siis tullut siitä ohi kuitenkin. Ja se paikka josta niitä opiskelijoiden elokuvalippuja saa on ilmeisesti myöhempään auki, joten ehdin sinne. Mennään Hänen kanssaan illalla katsomaan James Bondia.

Vieressäni pöydällä odottaa paketti hostperheelleni Saksaan, en vain löydä pakkausmateriaalia. Jos oikein olen katsonut sen pitäisi vielä ennättää perille, kun lähetän sen tänään. Se on niin "pieni", että sen pitäisi mennä maksikirjeenä. Minä kun tunnetusti olen taas ajoissa liikkeellä että viimeisenä mahdollisena päivänä pitää hosua... Kyllä viikon alussa jo oli valmiina nämä joululahjat sinne, mutta kun en ole ehtinyt edes henkäistä postiin päin, saati sitten että olisin kirjoittanut mukaan kirjeen ja pakannut paketin! Kavereille Saksaan aion pistää vain sähköpostia, kuulostaa hengettömältä, mutta onhan se parempi kuin ei mitään. Heitäkin on niin paljon, että jos yhdelle pistäisi kortin, pitäisi kaikille pistää.

Ostin tänään J:n lapsille lahjaksi lääkärinlaukun. Veli kysyi että "ai onko tuo sulle?", no ei... Varmaan saan sitten oman ja paremman myöhemmin. ;) Ovat kuulemma (siis nämä lapset) leikkineet että henkselit ovat stetoskooppi ja kynä on kuumemittari. Luulen että minä olen juuri sopiva henkilö ostamaan heille lääkärinlaukun ;) J:lle en keksi mitään lahjaa. Katselin taas kovasti, idea kyllä on, mutta sopivaa ei löydy. Ja isälle! Mitä voi ostaa isälle joululahjaksi? Miksi isä on niin vaikea, ei edes osaa itse toivoa mitään. Äidille ja Pienemmälle veljelle kyllä olen keksinyt sata lahjaa, mutta Veljelle ja isälle en.

Nyt aloitan neulomaan serkulle niitä kirjoneulelapasia, sain jo tänään ranteen neulottua, mutta huomasin että malli ei sovikaan siihen, niistä olisi tullut liian pienet. Eikä ollut kuin yhdenkokoiset puikot mukana.